woensdag 2 maart 2011

“Ik doe mijn best en God de rest!”

Gezond leiderschap in de Kerk: “Ik doe mijn best en God de rest!”

Ik hou van deze uitspraak als het gaat om leidinggeven. Hij bekt lekker en is o zo waar, want komt het niet hier op neer?

Wat kan ik meer doen dan mijn best? Geestelijke groeikracht komt toch van God? Jezus zegt in Joh. 15 dat wij niets zonder Hem kunnen doen en dat klopt. Dagelijks merk ik mijn eigen zwakheid, ik-gerichtheid en gekke gedachten, die zo vaak alleen maar gaan om zelfbehoud. Daar kan geen gemeente op gebouwd worden.

Tegelijk kan ik ook niet minder doen dan mijn best. God heeft er wel degelijk voor gekozen om mij te gebruiken. Op een mirakelse wijze wordt met mijn kromme stok een rechte slag gemaakt, super toch?! Aan mij dus om er totaal voor te gaan. Grote dingen van God te verwachten en grote dingen voor Hem te ondernemen. Hij maakt er dan wat van!

Mooi toch? Wat zal ik eens gaan doen?!
Jaap Ketelaar  (j.ketelaar@xpand.eu)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten