woensdag 18 mei 2011

Help, ik moet gaan kiezen!

Op dit moment zijn de open dagen op hogescholen en universiteiten bijna voorbij. Veel jongeren zijn er heen geweest. Soms geleid door een gerichte studiekeuze, vaak om zich te oriƫnteren op de hogeschool en universiteit.
De mate waarin een keuze al vast staat is heel verschillend.
Maar wanneer kan een leerling van de middelbare school nu kiezen?


Het lijkt erop alsof voor velen het moment altijd te vroeg komt. Een spannende tijd voor jongeren. Voor hen rest nu eerst het eind examen.
 
Ouders en jongeren vinden het lastig om een goede keuze te maken. Op basis waarvan en met het oog waarop?

Xpand organiseert met open inschrijving in Gouda op 3 dinsdagen in mei/juni een One2be groep waarin jongeren bezig gaan met: Wie ben ik? Wat kan ik en wat zijn mijn talenten? Wat zijn mijn waarden en hoe zet ik die in op dit moment van mijn leven. Juist deze vragen helpen jongeren zicht te krijgen op zichzelf en hun mogelijkheden.

De groep is geschikt voor schoolverlaters, maar ook voor hen die gedurende het afgelopen jaar toch willen switchen of al langer een opleiding hebben gevolgd.
Ga aan de slag en kom uit je eigen cirkeltje van denken met behulp van een coach. Geef je op voor een individueel One2be traject of sluit je aan bij de groep.

Dit laatste kan op 3 dinsdagen in Gouda op 31 mei, 7 en 14 juni.

Marja Bos-Meeuwsen
Pedagoog, coach en trainer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten